Университетте өмірлік қабілеттер қалыптаса ма? Студенттің университет кеңістігіндегі үш жылдық даму жолы
Мейрамбекұлы Ұлықбек (Алматы, Қазақстан)
Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық Университеті
6В11301-Логистика сала бойынша мамандығы
Бизнес технология кафедрасы
3-курс студенті
Ғылыми жетекші: аға оқытушы Шарапиева Мадина Дузбайевна
Университет ортасы – ол ерекше бір әлем. Үш жыл бойы менің оқу ордам – бұл оқу, ғылым, мәдениет және күнделікті өмір тығыз тоғысқан Логистика мамандығының ғимараты, мұғалімдері мен студенттер ортасы болды. Дәріс залдары, зертханалар, кітапхана мен ресурстар орталығы – осының бәрі білім алуға, логистикалық жүйелердің күрделі әлеміне терең енуге және болашақ кәсіби маман ретінде қалыптасуға ыңғайлы кеңістік сезімін қалыптастырды.
Осы оқу жылдарында мен мықты университеттің тек рейтингтер мен ауқымдылық қана емес, сонымен қатар талдау, жоспарлау және оңтайландыру қабілеттері бағаланатын, білім мен бастамашылықты ынталандыратын академиялық қауымдастықтың бөлігі болу мүмкіндігі екенін түсіндім. Логистикадағы үш жыл маған тек теориялық білімді ғана емес, сонымен қатар нақты тәжірибелік дағдыларды да берді:
• Жүйелі ойлау: Кез келген жеткізу тізбегін тұтас, өзара байланысты механизм ретінде көре білу және оның осал тұстарын анықтау.
• Шешім қабылдау: Ақпараттың үлкен көлемін талдау негізінде, тиімділікті арттыруға және шығындарды азайтуға бағытталған жедел және стратегиялық шешімдерді қабылдау.
• Тәуекелдерді басқару: Ықтимал кедергілерді алдын-ала болжау және оларды азайту бойынша жоспарларды әзірлеу.
• Аналитикалық құралдармен жұмыс: Заманауи бағдарламалық қамтамасыз етуді және ERP (кәсіпорын ресурстарын жоспарлау) жүйелерін қолдану.
Логистика мамандығының басты ерекшелігі – ол техникалық (hard) білімді адамгершілік (soft) қабілеттерімен толықтыруды талап етеді. Университеттің біздің кафедрадағы оқыту тәсілі осыны айқын көрсетті.
Біздің командалық жобалар мен презентациялар кезінде келесі өмірлік қабілеттерді меңгердім:
•Тиімді коммуникация: Күрделі логистикалық шешімдерді әріптестерге, басшылыққа немесе клиенттерге қарапайым және сенімді жеткізе білу. Бұл жеткізу тізбегіндегі барлық қатысушылармен (жүргізушілерден бастап, қойма басшыларына дейін) байланыс орнату үшін өте маңызды.
• Тайм-менеджмент және стресске төзімділік: Логистика – бұл әрқашан уақытпен жарыс және күтпеген жағдайлар. Сессия кезінде бірнеше жобаны бір уақытта басқару дағдысы маған кез келген кәсіби дағдарыста сабыр сақтап, істі басқаруға үйретті.
• Көшбасшылық және Келісім: Топтық жұмыстарда мен тек орындаушы ғана емес, сонымен қатар әртүрлі пікірлерді бір арнаға тоғыстыра білетін, ортақ шешімге жетелейтін медиатор рөлін де атқардым. Бұл – логистикадағы жеткізушілермен келіссөз жүргізуге дайындық.
Менің ғылыми жетекшім, аға оқытушы Шарапиева Мадина Дузбайевнаның сабақтары, әсіресе, студенттердің өзіндік бастамашылығына және кәсіби этикаға бағытталған болатын. Ол бізге: «Логист – бұл тек калькулятор ұстаған адам емес, бұл әділеттілік пен тиімділік арасындағы тепе-теңдікті табатын стратег,» – деп жиі айтатын. Бұл тәсіл білімді шынайы өмірге бейімдеуге көмектесіп, академиялық ортадан тыс жерде де табысты болу үшін қажетті адамгершілік және кәсіби қасиеттерді қалыптастырды.
Мен мұндай тәжірибені өз өмірлік қазынама аламын. Бүгін, алға қарап, мен магистарурада оқуды жалғастыру туралы ойлаймын және өмірімнің осы кезеңін де сол университетпен байланыстырғым келеді. Себебі мен мұнда тек білім қорын ғана емес, сонымен қатар болашақ кәсібімнің берік негізін қалағаныма сенімдімін.
Бұл мәтін жарнама немесе бір біреуге есеп емес.
Бұл логистика саласында өз орнын тапқан, студенттерге тек білім ғана емес, сонымен қатар маңызды практикалық қабілеттерді де беретін университеттің маңыздылығын көрген студенттің өз тарихы.
* Партнёрский материал
